x

Új trendek a fitneszstúdiókban

Szeretne táncolni, szórakozni, jól érezni magát és közben formában maradni? Szigorú szabályok nélkül, ahogy önnek éppen tetszik? Ha igen, ne hagyja abba az olvasást, mert a legújabb - testnek és léleknek szóló - fitnesztrendekről lesz szó!

Szeretne táncolni, szórakozni, jól érezni magát és közben formában maradni? Szigorú szabályok nélkül, ahogy önnek éppen tetszik? Ha igen, ne hagyja abba az olvasást, mert a legújabb - testnek és léleknek szóló - fitnesztrendekről lesz szó!

Várakozásteljesen állok a nagy tükörfalak előtt. „táncos vagyok!” - hallatszik a hangszórók egyik fitneszteremben. A program táncaerobik musicalzenére. Nem más ez, mint az aerobik és a musical-táncelemek ötvözése...

„Ismeritek ezt a dalt?” - kérdezi a tánctanár-koreográfus. „Hát persze” - hallatszik a válasz: „Let me dance for you!” (Hadd táncoljak neked!) - énekli táncolva Katie a „A Chorus Line” című musicalben, hogy meggyőzze volt kedvesét, s kapjon egy szerepet.

Már régóta lenyűgözőnek találom a zene és a tánc összekapcsolódását a musicalekben - ma pedig tudni szeretném, milyen érzés táncosnőnek lenni!

Nem gondolkodni, csak átérezni!

A bemelegítési fázis kecsegtető. Egyszerű lépéseket és nyújtógyakorlatokat csinálunk, kecses karmozgások kíséretében. Mindez a gyermekkori balettórákra emlékeztet. Aztán bonyolultabb lesz: lassú lépések, gyors lépések, forgások, egyszerű ugrások... „Elsősorban a lábmunkátokra figyeljetek!” - mondja az edző. „A karotok majd belejön magától.” Egy rövid pillantás a tükörbe meggyőz arról, hogy igaza van, nem is néz ki olyan rosszul, amit csinálok. Csak nem szabad túl sokat gondolkodni, különben összezavarodok, és felcserélem a jobb és a bal oldalt. A legjobb recept, ha az edzőt és a legjobb táncosnőt figyelem, és hagyom, hogy a testem szabadon mozogjon.

Nem gondolkodni, csak átérezni! Ez még akkor is beválik, amikor az óra vége felé az addig gyakorolt lépéseket összekapcsoljuk, két csoportot alkotunk, és együtt táncoljuk a koreográfiát. Szuper érzés, legszívesebben abba sem hagynánk! „Még egyszer?” - kérdezi az edzőnk. „Még egyszer? Igen!” És áthat bennünket tetőtől talpig az érzés. Én egy táncos vagyok!

Lazuló szabályok

A trend Amerikából jön: táncaerobik, hiphop- és ritmusgyakorlatok. A hazai fit-neszstúdiókban és sportegyesületekben is szabad a tánc! Az a trend, amelynél tánccal tartjuk karban szervezetünket, az amerikai hiphop- és funkmozgalomból keletkezett. Ezzel megszűntek a klasszikus aerobikedzés szigorú keretei, hiszen a klubokban is szabadon táncolunk, s az ember hagyja, hogy a zene irányítsa mozdulatait. Ez a divathullám a testet és a lelket is megmozgatja. A táncaerobikban megjelenő klasszikus aerobikelemek, mint a bemelegítő-, teljesítmény- és levezetőgyakorlatok, kiválóan edzik a szívet, serkentik a vérkeringést, fejlesztik a koordinációs képességet és a mozgékonyságot, javítják a közérzetet - és mindezek mellett még élvezetesek is!

Hiphop vagy inkább tangó?

A táncaerobik további előnye, hogy szabad teret biztosít az egyéni kifejezésmódnak. Az adott kereteken belül sokkal szabadabban mozoghatunk, mint az egyszerű aerobik- vagy táncedzés esetében. Ahhoz, hogy igazán jól érezzük magunkat, elengedhetetlen, hogy élvezzük a táncstílust és a zenét. A választék széles: a hiphop- és funkyzenéhez általában egyszerű lépések tartoznak, kis ugrásokkal és forgásokkal kombinálva, melyet bárki hamar megtanulhat, ha nem túl bonyolult a koreográfia. A táncos csoportokban 1 7-70 éves korig található hiphop-rajongó. Aki a hiphop-zenére fekteti a hangsúlyt, és meggyűlik a baja a ritmussal, annak inkább a house-zenével kombinált edzés ajánlott. A „Tribal Madness” dobok által meghatározott zene, afrikai táncokra, latin-amerikai vagy napfény-aerobikra emlékeztet, finom csípőmozgásokkal és dél-amerikai ritmusokkal, mint például a szalsza vagy a szamba.

A szingliknek és pároknak kitalált „aerotango” az aerobik és a tangólépések keveréke. Néhány sportegyesület és fitneszklub olyan „fun-dance-variációkat” és „partyaerobikot” kínál, melyek ötvözik az aerobik elemeit, valamint a dzsessz, a modern tánc és a sztepp lépéseit. Aki pedig a has, a láb és a fenék edzéséről sem szeretne lemaradni, az táncolhat egy sztepptáncossal is Annak érdekében, hogy az első tánclépések ne okozzanak csalódást, ajánlott a rendszeres edzés - nem szabad, hogy túl bonyolultak legyenek a lépések és koreográfiák. A kezdők mindenképp járjanak utána, hogy megfelelő-e nekik a tanfolyam! Nem árt, ha előtte elvégeznek egy kezdő aerobikkurzust, hogy egy kicsit ráérezzenek a lépésekre s ezek kombinációjára.

Ázsia és a tánc találkozása

A chi-gong-táncot sem lehet csak úgy mellékesen megtanulni. Ha valakit érdekel a táncaerobik ázsiai változata, sok időt kell erre szánnia, hiszen az ázsiai mozgáskultúra külön filozófiai és orvostudományi háttérrel rendelkezik, melyek az életenergia szabad áramlásáról szólnak. Mivel a tánc is a chi-gonghoz hasonlóan a lendülettel áll összefüggésben, így ez a tánc teljesen új, felszabadító életérzést, közérzetet ad.

Kapcsolódó Tartalom

Telefon: (+36) 30 985 8991
hétfő-péntek 9-17 óráig
E-mail: info@utisugo.hu