x

Tornára fel!

Az esős őszi napokon mi sem dobhatja fel jobban a hangulatunkat, mint egy kis mozgás. Bár a mondás úgy tartja, hogy nincs új a nap alatt, de erre most rácáfolunk.

Még éppen csak megismerkedtünk a pilatesszel vagy a dance aerobikkal és máris itt van az egzotikus hangzású zenthaigeri, a port de bras, a curves, a kissé nehezebb műfajú capoeira-aerobic és a zumba. A mostani írásunkban segíteni szeretnénk, hogy ki-ki megtalálja az újdonságok közül a neki éppen megfelelőt.

Ha még nem vagy formában, jöhet a zenthaigeri, a curves vagy a port de bras!

Az új mozgásformák között is van olyan, amely korra és nemre való tekintet nélkül ajánlható mindenkinek. Választásunknál az a legfontosabb, hogy ne egyből ugorjunk a mélyvízbe. Ha eddig nem sportoltunk rendszeresen vagy hosszabb időt kihagytunk, ne válasszunk csak a divat kedvéért olyan tornát, ami komoly fizikai igénybevétellel jár. Ne menjünk rögtön a jól csengő nevek után, és ne kövessük barátnőnket fej nélkül a tornaterembe. Mert bár mindenféle mozgás ajánlott, érdemes először kikérni a szakemberek véleményét, és összeállíttatni vele fizikai állapotunknak megfelelő edzőtervet.

A legjobb, ha eleinte csak három-négy edzésre megyünk hetente, és a különböző mozgásformákat kombináljuk egymással. A különféle aerobic órák más-más izomcsoportokat mozgatnak meg, így fokozatosan haladhatunk a jó erőnlét felé. Míg az egyik állóképesség fejlesztő, a másik zsírégető, erőnlét-fejlesztő vagy ép alakformáló. A váltakozó mozgással nem csak fizikumod javul lépésről lépésre, de a narancsbőr megelőzésére, eltüntetésére és a gerincproblémákra, a tartásra is megoldást találunk.

Zenthaigeri

A zenthaigeri szó hallatán sok mindenre gondoltam, csak épp mozgásfajtára nem. Attól sem lettem okosabb, mikor megtudtam, hogy az újfajta sport tulajdonképpen a kiokushin karate és a thai-bo házasságából született mozgásforma, vagyis egy, a küzdősport és az aerobik elemeit ötvöző zenés foglalkozásról van szó, de nem koreográfiára épít. Tovább

Curves

A curves tréninget különösen nőknek ajánlják 12 éves kortól 100 éves korig, mert ez egy kímélő és finoman formába hozó mozgás. Mindössze hetente három alkalommal és csupán harminc percig tartó mozgást jelent az edzőteremben, de ez a mozgás specialitása révén megvalósítja a teljes testedzést. Tovább

Port de bras

A marketingesek kiváló munkát végeztek, amikor ezt a mozgásformát a következő módon konferálták fel: „Tánc, balett, erő, hajlékonyság ötvözete egy kondicionáló tréning keretében. Tovább

Megtervezett erőpróbák a capoeira aerobic-hoz, a zumba-hoz és a kangoo jumps-hoz
Ha már formában vagy, még inkább szükség van egy edző véleményére és egy általa kidolgozott mozgástervre, hiszen egyre nagyobb fizikai teljesítményt igénylő mozgást veszel igénybe. Ilyenkor már nagyobb a kockázata a sérüléseknek, károsodhat az izom, az izület, a gerinc, és gyakorlatilag bármelyik testrész. Ilyenkor megtörténhet az is, hogy egy-egy edzéssel nem az egészségedet szolgálod, ép ellenkezőleg.

Egy ismerős nő addig tréningezett, hogy egész férfias vállakra tett szert, és ezek nem igazán vonzották a férfiakat. Kénytelen volt leállni a számára oly élvezetes mozgással, hogy visszanyerje nőies alakját. Ugyanez vonatkozhat a férfiakra is, mert nem minden nő álmodik kőkemény, izmoktól gömbölyödő férfitestről. A mozgásnál bizonyos erőnlét felett is szükség van tudatosságra, amely elsősorban az egészség megszerzését és megőrzését veszi célba. Az erősebb edzéseknél az egyoldalúság kerülése még fontosabb szerepet kap. Az egyhangúság ilyenkor nem csak monotonná és gépiessé teszi mozgásunkat, a túlzott erőkifejtések révén elveszíthetjük a testrészeink megmozgatása közben érzett örömöt, egyoldalúan és egyoldalúvá formáljuk magunkat.

Capoeira aerobic

Igaz, hogy harcművészeti játékként írják le, de a break tánc elemei is fellehetőek benne, és a zenthaigerivel ellentétben ez csak edzett, sportos alkatú fiataloknak ajánlott. Tovább

Zumba

Nehéz eldönteni, hogy tulajdonképpen fitnesz edzésre vagy táncolni megy az, aki zumbázni indul. Az aerobic órák monotonságát oldotta fel, és tette egyszerre szórakoztatóvá és hatékonnyá Beto Perez, amikor megalkotta ezt az újfajta fitnesz őrületet, amit csak egyszer kell kipróbálni, és máris beleszeret bárki. Tovább

Kangoo jumps

Persze a hagyományos aerobik órákat nem pusztán a zene megváltoztatásával lehet megbolondítani, de egy újfajta cipővel is. Ez pedig nem más, mint a kangoo cipő, a kangoo jumps elengedhetetlen kelléke. Tovább

Győri

Telefon: (+36) 30 985 8991
hétfő-péntek 9-17 óráig
E-mail: info@utisugo.hu