x

Aki nem tud lefogyni,

„Aki nem tud lefogyni, megérdemli, hogy kövér legyen”- vallja a híres francia divatkreátor Christian Lacroix. Mondani persze könnyű, de megvalósítani!…

Igaz az ünnepek alatt felszedett egy-két kilótól megszabadulhatunk a kéthetes nyerskoszt diétával, melynek lényege, hogy csak gyümölcsöt, salátát, főzeléket és diót fogyasztunk. No és kiegészítésül egy kis sovány sajtot, joghurtot és kétszersültet is ehetünk. S ha mindezek mellett sok folyadékot – főleg teát, ásványvizet – is iszogatunk, nemcsak karcsúbbak leszünk, de szervezetünk felfrissül, arcbőrünk szebbé válik.

A nagyobb súlyfelesleg leadásához azonban ez már nem elegendő. Ilyenkor tanácsos az étkezési szokásokon változtatni. Mindenkit óvunk azonban a koplalástól! Az éhezés arcunkon szemmel látható nyomokat hagy, ami a fogyókúra befejezése után is megmarad.Arról már nem is beszélve, hogy az így leadott kilók igen hamar visszajönnek. Nincs csodaszer sem, amitől hipp-hopp karcsúvá válunk, anélkül, hogy az életvitelünkön bármit is változtatnánk. Ahhoz, hogy tavaszra csinosak legyünk már most el kell kezdeni változtatni a berögzött szokásokon, ami nehéz, hosszú és kitartó munkát jelent.

Felmérések szerint ma az emberek egyharmada küzd a felesleges kilókkal, s ezeknek mintegy a fele már többször is nekiveselkedett a fogyókúrának. S, hogy miért nem voltak mégsem sikeresek? A nagy nekirugaszkodás után megint visszatértek a régi életmódjukhoz, s így alkalmanként még kövérebbek lettek. Szakemberek szerint legfontosabb a szénhidrát és a zsír megfelelő ( 50-30 %-os ) arányának betartása. Tévhit, hogy a kenyeret száműzni kell, hiszen gazdag B vitamin forrás, ami az éhes emberekre még nyugtató hatással is van. Ami fontos, a zsírszegény étrend, no meg a mennyiség. Próbáljunk meg mindenből fele annyit enni, mint, amit a szemünk kíván! Brian Wansink a Cornell Egyetem professzora például egy érdekes megközelítésre hívja fel a figyelmet; szerinte az emberek a tányér méretéhez igazítják az adagjukat. A kutatók ezért azt ajánlják, hogy, akik fogyni szeretnének, használjanak kisebb tányért és kanalat! (erről bővebben itt olvashatnak)

Az elhízásban a sok evés mellett legalább annyit nyom a latban az igen kevés testmozgás. A fogyókúrához tehát célszerű beiktatni valamilyen sportot. Ezzel azonban legyünk óvatosak, hiszen a plusz kilókkal megterhelt szervezetet nem lehet egyből kemény munkára fogni. Csak akkor vágjunk bele, ha már a mérleg nyelve elkezd lefele araszolni, s ekkor is valamilyen kíméletesebbel indítsunk, s fokozatosan térjünk át az egyre nehezebb gyakorlatokra.

Mára a fogyás külön üzletág lett, tuti receptek jelennek meg, s a kozmetikák, szalonok is kínálnak különféle kezeléseket. Habár nem érdemes mindennek bedőlni, a modern gépek és technikák segítségünkre lehetnek abban, hogy az itt-ott megülő hájréteg eltűnjön, hogy a megereszkedett bőr visszanyerje rugalmasságát és nem utolsó sorban, hogy a lelkünk ezzel a kis kényeztetéssel vigaszra leljen.

S, ami a legfontosabb; a nehezen megszerzett karcsúságot csak úgy őrizhetjük meg, ha ez az életforma mostantól a mindennapjaink részét képezi.


Telefon: (+36) 30 985 8991
hétfő-péntek 9-17 óráig
E-mail: info@utisugo.hu