x

Hotel tesztek élménybeszámolók, értékelés

Címlap / Hotel tesztelés

Vadat, halat s mi jó falat…

A Balaton környékén járva sokszor érik kellemetlen meglepetések az utazót, annak ellenére, hogy itt már évtizedek óta folyik a vendéglátás, s a régió minden nyáron vendégek ezreit szolgálja ki.

Természetesnek vesszük a zsúfolt vízpartot, a tömött vendéglátóhelyeket és velük együtt az olykor túlméretezett árakat és rossz színvonalat is. Pedig a magyar tengernek létezik másfajta arca is. Néhány napja, Balatonfenyvesen járva csodálkoztam el azon, hogy itt is léteznek még felfedezésre váró helyek, romlatlan természet és meghitt, családias miliőt kínáló szálláshely. A kellemes meglepetés a fenyvesi Hubertus Hof Hotelben ért, amelyet német tulajdonosa az ottani Landhausok (vidéki ház) mintájára álmodtak meg.

Balatonfenyves a déli parton, annak legnyugatibb pontján fekszik, de így is akár másfél órás autóúttal elérhető a fővárosból is. Ha Balatonról van szó, akkor a pancsolás az első, amit az utazó eltervez, nekünk ezúttal nem sikerült megmártóznunk a még hűvös tóban. Ennek ellenére mégsem unatkoztunk, és pancsolhattunk is…

A Balaton déli partjától alig ötszáz méterre egy szinte érintetlen ősparkban találjuk meg szálláshelyünket, a Hubertus-Hof Szállodát, amelyet a csodás természeti környezetben megbújó földszintes épületei miatt német nyelvterületeken Landhausnak neveznek. Megérkezésünk után elsőként a Hubertus -Hof területét térképezzük fel.

Mint megtudjuk, a szállót tulajdonoló cég főként mezőgazdasággal foglalkozik immár két évtizede, a fő profiljuk a növénytermesztés, állattenyésztés, vad- és erdőgazdálkodás. Szállásadással csupán a vadászturizmus részeként foglalkoztak hosszú ideig, így egészen a 2000-es évek elejéig a hagyományos utazók előtt zárt világ volt ez. Kizárólag vadászok szálltak itt meg, de a tulajdonosokban felvetődött, hogy miért ne nyithatnának a szélesebb közönség felé is. Azóta megújultak házaik és évről-évre újabb szolgáltatásokkal vonzzák ide a Balaton szerelmeseit.
Tavaly adták át wellness részüket, idén pedig egy igazi kis élmény játszótérrel, valamint rossz időre egy játszószobával gazdagodott szolgáltatásaik köre.

Szálláshelyünk emberi léptékű, muskátlikkal díszített, kellemes falusi házra emlékeztet, mint megtudjuk, négy ilyet találunk a Hubertus Hof területén, mindegyikében 4-4 szobával. Igény szerint olykor egy-egy nagyobb család, csapatépítésre érkező csoport fészkeli be magát egy épületbe. A házak ősfás parkra nyílnak, ahová az üdülőhely zárt jellege miatt, nyugodtan kiengedhetjük csemetéinket. Az új játszótér bizonyára hosszabb időre is leköti őket, akár egészen kicsikről, akár nagyobbakról van szó. A felnőtteket és a nagyobb gyerekeket focipálya, pingpongasztal várja.

A délelőttbe még egy wellness látogatás fér bele, felmérjük a techno gym gépeket és kipróbálunk egy masszázst is. A ház specialitását néztük ki, egy gyógynövényes frissítő kezelést. A hatás meggyőző, megújulva úszunk egyet a gyönyörű, feszített tükrű kültéri medencében, bár az idő nem igazán kedvez ehhez a programhoz.

A la carte étterem

A szálló épületbelsői, így a főépület és környéke, az étteremmel együtt őrzik a néhai vadász-múltat. Az étterem elegáns, mégis meghitt, igény szerint kint és bent is le tudnak telepedni a vendégek.
Nem csak szállóvendégeket fogadnak, déltől 22 óráig külső vendégek is bátran látogathatják a friss vadéleteiről híres éttermet. Aki Fenyvesen jár, mindenképp érdemes felkeresnie a helyet! Az egyik legnagyszerűbb dolog, hogy a büférendszerű reggelit leszámítva a szállóvendégek á la carte étlapról választhatják ki vacsorájukat, amely így frissen elkészítve kerül az asztalukra. Az étlap kínálata pedig gazdag, mindenki talál kedvére valót, rajongjon akár a vadételekért, akár a könnyebb, mediterrán fogásokért, legyen akár vegetáriánus.
Én a vadételek mellett döntök, mert sok jót hallottam az itt friss (értsd: nem fagyasztott) vadhúsból készült ételekről, és ilyen minőségben ritkán kap ilyesmit az ember. Elsőként szarvas sültet eszem cabernetben marinált vörösáfonyával és medvehagymás burgonyagombóccal, következő alkalommal pedig szerencsém van kipróbálni a vaddisznósültet vörösboros mártással, áfonyalekvárral és burgonyafánkkal… Ámulatosan omlós és ízletes mindkettő, az étterem vadból készült fogásainak hírneve nem legenda!

Kis kirándulást azért teszek az amúgy általam kevéssé kedvelt sertéshús irányába is: az egyik alkalommal vaslapon grillezett szűzérméket tálalnak fel nekem tehén-kecskesajt duóval, tökmagolajos paradicsommal és cukkinis tócsnival. És ez is kiváló! Sokáig nézegettem a vega ételeket is, kétségtelenül csábítónak tűnik a cukkini tócsni erdei gombaraguval, de végül a húsok nyernek!
Számtalan hagyományos fogást is találunk az étlapon, köztük balatoni halakat, sertésbordát, csirkemellet, cigánypecsenyét, bélszínt. Az étterem másik különlegessége, hogy saját húsárujukhoz saját zöldséget és fűszereket, rozmaringot, zsályát, petrezselymet, repce- és tökmagétolaj használnak. Persze a gyermekekre is gondoltak, számukra kétféle fogást kínálnak az étlapon, de ott jártunkkor felhívják a figyelmünket, hogy ezúttal még egy harmadik féle finomságot, bolognait is készítettek, amiből ránézésre szintén nem sajnálták az alapanyagot. Ha édességgel kívánják zárni a menüsort, ki ne hagyják a bereki galuskát, amely puha piskótafalatokat és szedret rejtő vaníliamártásból áll, tejszínhabbal körítve. Az ételek mellé stílusosan dél-balatoni borokat és környéki pálinkákat kóstolhatjuk. A büféreggelit másnap mi az egyik hangulatos teraszon költjük el. Itt is felfedezhetőek a háztáji ízek: az itt kóstolt és gusztusosan csomagolt lekvárjaikból hazaindulás előtt érdemes a recepción feltankolni magunkat!

Nagybereki csodák

Ittlétünket érdemes aktív pihenéssel feldobni. A már említett focipálya és pingpongasztal mellett igénybe vehetjük a ház által díjmentesen kínált kerékpárkölcsönzést. Mivel a szálló kertje ott ér véget, ahol a Nagyberek kezdődik, nem szükséges túl messzire sem tekernünk: a szálloda kapujánál jobbra kanyarodva, néhány méter után elérjük az egyik csatornát, amely mentén végighaladva eljutunk a Nagyberek szívébe. Csupán erőnlétünktől függ, mennyit tekerünk. Az élmény garantált: az egykor páratlanul gazdag növény- és állatvilág maradványai még ma is megtalálhatóak részben a csatornákban, részben pedig a láp központi részén helyreállított területen. Igaz a hajdani, varázslatos vízi élővilágnak csak a töredéke maradt meg, de még a mostani, erősen átalakított formájában is rendkívül érdekes és értékes természeti táj ez, nem csoda, ha felkerült a Nemzetközi Jelentőségű Madárlelőhelyek listájára. A Nagyberekben található Fehérvízi Láp területét 1977-ben nyilvánították védetté.

Először kerékpárral indulunk neki, de másnap visszatérünk szakszerű idegenvezetéssel, amit a szálló recepcióján ajánlanak. Mint megtudjuk, 5000 forintért egy család többórás kirándulást tehet, akár gyalogosan, autóval, kerékpárral vagy nordic walkinggal.

Kísérőnktől megtudjuk, hogy a táj madárvilága kiemelkedően gazdag, nagy tömegben élnek a területen ritka és védett fajok. Erről személyesen meg is győződhetünk, ott jártunkkor számtalan réce- és gémfélét, kárókatonát, nyári ludat és különféle ragadozó madarat leshettünk meg a lápon. Mint közismert, a Nagyberek vadállománya is jelentős, így a területen járva gyakran láthatunk őzet, szarvast és fácánt. Roppant érdekes megfigyelni azt a területet, ahol a vadak nap mint nap keresztülvágnak a csatornán, aztán azt, ahol megpihennek, alszanak. A Fehérvízi-láp egykor igazi mocsárvilág volt, átjárhatatlan nádasokkal, kisebb szigetekkel. Ezeket a szigeteket a korabeli lakosság menedéknek használta a tatárok, majd később a török támadásakor. Kísérőnk elárulta, hogy itt a Nagyberek lápjának titkos rejtekében, a még ma is látható földvárban bújtatták el annak idején a helyi földesurat.

Igaz az időjárás most nem alkalmas a balatoni fürdőzésre, de biciklitúránk részeként természetesen lekerekezünk a partra is, ahol már június derekán nyitva vannak a büfék a gyér strandolói létszámnak megfelelő arányban. Szálláshelyünk kiváló konyhája után maximum csak némi innivaló és jégkrém jöhet számításba, amelyekhez baráti áron sikerül hozzájutnunk.
A vízbe sajnos nem jutunk be, viszont a szállóba visszatérve kellemes meglepetés fogad minket: a trendi kültéri acélmedence vize az előző napihoz képest egészen elviselhetővé melegedett, így hatalmas fürdőzéssel zárjuk a napot.

Mivel az idő másnapra sem javul, számításba vesszük a kirándulós programokat: át lehet ruccani Keszthelyre és Hévízre, de van hajójárat Badacsonyba is (a jegy ára egy útra 1500 Ft). Ha több napra jövünk és az idő nem kedvez a strandolásnak, itt akkor sem unatkozunk, mert megcsodálhatjuk a Kis-Balatont, sétálhatunk egyet Fonyódon, ha pedig lovagolni támad kedvünk, keressük fel a közeli Rádpusztát.