x

Megkoronáztuk a hétvégét - Korona Panzió*** és Étterem

Hotel tesztek élménybeszámolók, értékelés

Címlap / Hotel tesztelés

Péntek délután az iroda ajtaját magunk mögött hagyva Hévíz felé vettük az irányt. Bár csapatunk több sebből is vérzett, Csenge lányom a fülével bajlódott, én pedig begipszelt lábbal bicegtem, tehát a pancsolásnak is lőttek, mégis boldogan vágtunk neki a kétórás útnak.

align=left Röviddel azután, hogy megérkeztünk a virágokkal borított Korona Panzióba, az étteremben találtuk magunkat, étlappal a kezünkben. A rengeteg finomság közül kezdetnek a fokhagymakrém levesre és a piros paprika levesre esett a választásunk. Utóbbival még egyetlen étlapon sem találkoztam, ami – mint kiderült – nagy hiba. Ez a nem mindenapi fogás egy csészében foglalta ösze a tradíciót és a fiatal újító lendületet. A második fogás is remek volt. Anyukám „Korona” salátát grill pulykamellel, én pedig roston sült libamájat ettem magyaros burgonyával. Csenge is talált magának megfelelőt, spagettit kért sajtmártással és reszelt sajttal. De az igazi meglepetés csak ezután következett!

A szoba – amelybe belépve mindenkinek elállt a lélegzete - gyönyörű volt, sőt bármelyik négycsillagos szálloda büszkesége lehetne, de akár egy kastélyszállóban is megállná a helyét.

align=right Szombat reggel 10 órára kaptunk időpontunk a lovardába. Mivel időben ébredtünk, előtte kényelmesen meg is reggeliztünk. A panziónak mindössze 11 szobája van, így a reggeliztetés étlapról történik. A választék széles, a reggeli pedig bőséges. Ezután fél óra lovaglás és egy óra „pacietetés” következett. A friss levegőn nagyon elfáradtunk, így visszatértünk a panzióba, hogy aludjunk egy nagyot. Az alvás után Csenge megéhezett, ezért lementünk az étterembe, hogy harapjunk valamit. Nekünk nem volt akkora étvágyunk, mint kis lovasunknak, így édesanyámmal megfeleztük ebédünket, ami - már szinte megszokottan – nagyon finom volt, bélszín libamájjal.

Ebéd után Csenge elment a nagymamajával a játszótérre, amely nagyon közel van, engem pedig egy masszőr várt a panzió alagsorában. A bő fél órás, kellemes masszázs után legszívesebben már csak feküdtem vona, de a gyermek csillapíthatatlan éhsége legyőzte lustaságunkat, így újfent az étteremben ültünk. Csenge a csábítóan hangzó dinófalatokat kóstolta meg, amely – a panzióvezető elmondása szerint – „igazi T-rex húsból” készült.
align=left Ennek beszerzése igen bonyolult és nehézkes, a múzeumok csak havonta szállítanak ilyen húst. Én a „Korona” salátára voltam kíváncsi, amelyet még előző este szemeltem ki édesanyám tányérján. A választás jó volt – a saláta, paradicsom, gomba, sonka és ananász keveréke tökéletesen hamonizált az édeskés, szójaolajas, kapros öntettel és a mandulabundás camambert sajttal. Anyukám szezámmagos csirkét evett tökmagos salátával. Ha maradtunk volna még egy napot, én is szívesen kipróbáltam volna, mert ez a fogás is elnyerte tetszésem. Az ebédhez Hévíz város borából, a Gál pincészet Cserszegi fűszereséből rendeltünk. Teli hasunk ellenére sem hagytuk ki a ház speciális desszertjét, a mákkrémmel töltött palacsintát, borral és finom fűszerekkel felfőzött szilvalekvárral leöntve. Nos, a bőséges vacsora után már tényleg nem maradt más, mint egy esti mesével fűszerezett szieszta kiadós alvással megkoronázva.

Vasárnap reggel ismét vártak ránk a lovardában. Míg Csenge lovagolt, mi a gyönyörű napsütésben fürösztöttük magunkat. Lovaglás után a kihagyhatatlan pacietetés, és egy finom forró csoki következett.

align=left A hétvége legrosszabb élménye a hazaindulás pillanata volt. Szívesen maradtunk volna még pár napot. Hévíz rengeteg programlehetőséget kínál akkor is, ha az ember nem tudja kiélvezni a fürdőt. A panzióról csak jót mondhatok, mert igazi vendéglátásban volt részünk. Családias, barátságos légkör, gyönyörű környezet, és profi vendéglátás várja az ide érkezőket. Ajánlom mindenkinek!

Ízelítő a környék programlehetőségeiből:

• séta a gyönyörű ősfenyősben
• dottó
• színvonalas kávézók és éttermek a városban
• kirándulás Hévíz környéki dombok között (Sümegi vár, Szigligeti vár, szentgyörgyi Csillagvár)
• Zalakaros, Kehidakustány termálfürdői
• kilátó
• Keszthely: múzeumok (például a Babamúzeum, Festetics kastély), sétálóutca, stb...