x

Igyekszünk a vendég gondolatait kitalálni

Igyekszünk a vendég gondolatait kitalálni

Látos Lajos úrral, a Geréby Kúria egyik ügyvezetőjével a bejáratnál található egyik árnyas kis asztalnál beszélgettem.

Lassan negyedszázada működik sikeresen a Geréby Kúria Hotel és Lovasudvar, és Ön a kezdetekől a "fedélzeten" van. Milyen volt a hőskor?

A szálloda 1986-ban nyitotta meg a kapuit. A HungarHotels, egy helyi termelőszövetkezet és egy bank hozta közösen létre. Mi akkoriban az éttermi részt vezettük.
Évekkel később először a szállodát vettük bérbe, majd a lovasudvart és az ajándéküzletet. Végül sikerült megvásárolni a teljes komplexumot. És innen indulhatott meg a fejlődés. Az első időkben megpróbáltuk megalapozni az adásvételt, tehát kitermeltük a felvett hitel összegét. Majd körülbelül hét évvel ezelőtt elkezdődött egy beruházás-sorozat. Minden évben télen építkeztünk és szép lassan a szálloda valamennyi része megújult, a kapacitása bővült. Úgy gondolom, pillanatnyilag rendben van az épület, megfelelő minőségű szolgáltatást tud nyújtani a vendégeknek.

Tehát hét évvel ezelőtt még körülbelül az 1986-os állapotok voltak?

Hellyel-közzel igen. Az első nagyobb beruházás a Katinka Vendégház létrehozása volt, amelyhez az alapokat egy régi magtár adta. A következő a kúria főépület oldalszárnyának megépítése lett. Ekkor készült el a mini-wellness is a drink-bárral, kártyaszobával, biliárd-termecskével. Ezt követően a Tornácos hotelt újítottuk fel, majd a következő évben pedig a Nádas Rendezvényház épült át és bővült ki. Egy esztendővel később magának a kúria főépületének a teljes átalakítása és kibővítése történt meg. Nagyon sokat dolgoztunk, és abból a szempontból nehéz volt a helyzetünk, hogy nem volt külső befektető vagy egy külföldi cég a háttérben, aki pumpálta volta a pénzt a szállodába. Csak akkor tudtunk építkezni és beruházni, amikor összegyűlt annyi pénz, hogy neki mertünk vágni.

Ezek szerint ez a szálloda a nyolcvanas-kilencvenes években is egy sikeresen működő intézmény volt.

Igen, én úgy gondolom, hogy a nyitás óta mindig is egy jól működő üzlet volt a Geréby Kúria.

Jelenleg is vendégeskedik itt egy holland csoport. Milyen arányban jönnek a külföldi vendégek?

Körülbelül 80-85 százalékban belföldi vendégeink vannak. Ez az arány egyébként a korábbi években más volt, régebben nagyobb létszámban voltak a határainkon túlról érkezők. Csökkenésük annak is köszönhető, hogy a nagyszabású buszos beutaztató turizmus mára átalakult. Régen sok tízezer vendégek fogadtunk pusztaprogramokkal, gulyás-partival és a hozzá kapcsolódó folklór bemutatóval, cigányzenével.

A hazai vendégek közül mennyi a rendezvényekre érkezők aránya?

Elmondhatom, hogy a bevételünk nagy része az a céges rendezvényekből, az esküvőkből és egyéb családi eseményekből jön össze. Az elmúlt évben közel hatvan esküvőt bonyolítottunk le. A kihasználtság sokkal erősebb a hétvégeken. Sajnos a cégek is újabban még inkább a hét második felét szeretik lefoglalni, a csütörtök-pénteket, akár a szombatba is belenyúlva. Ezért a hétfő-kedd-szerda feltöltésére jelenleg fokozottan több energiát kell fordítanunk.

Sok jól működő vállalkozást érintett érzékenyen a válság az elmúlt két évben...

Úgy gondolom, hogy a 2008-as és az azt megelőző 4-5 év a Geréby Kúria nagyon jó időszaka volt. Ennek köszönhető az összesen körülbelül 650 millió forint értéket kitevő beruházás-sorozat, amelyeket saját erőből, pályázati támogatásokból és hitelből tudtunk megvalósítani. A 2009-es év erős visszaesést jelentett, mert a cégek addig nem tapasztalt mértékben visszafogták a nagyobb rendezvényeiket, maximum apróbb tréningekre jöttek el. Az idei év kapacitáskihasználtságban és vendéglétszámban erősödést mutat, viszont forgalomban, árrésben, nyereségben még nem következett be a fellendülés időszaka. Ennek oka az is, hogy a szállodai kihasználtságot és a vendéglétszámot csak sok-sok árengedménnyel lehetett növelni. A következő évek feladata a kapacitás megtartása mellett a megfelelő árszínvonalra való visszatérés. Jelenleg három év óta nem nyúltunk hozzá a sztenderd árainkhoz.

A szálloda háromcsillagos, mégis az az érzése az embernek, hogy egy magasabb besorolású hotelben vendégeskedik...

Hatalmas a konkurencia, itt is épültek a környéken azóta új négycsillagos szállodák. A beruházások során törekedtünk a nagyon jó minőségre, én is úgy gondolom, hogy a négy csillag irányába lehetne kacsingatnunk... A téli időszakban valószínűleg megvizsgáljuk, hogy az új osztálybasorolási törvény milyen lehetőségeket ad számunkra. Kérdés, mi éri meg jobban: nagyon jó minőségű három csillagosnak lenni, vagy az immár nagyszámú négycsillagos szálloda egyikének.

Vannak-e újabb bővülési, fejlesztési elképzeléseik?

Igen, jelenleg is van egy konkrét fejlesztési elképzelésünk. Ez szállodai kapacitásnövekedést jelentene, egy újabb szállodaszárnyat szeretnénk építeni, 26 szobával. Bizonyos időszakokban ugyanis kevés a vendégágy, az éttermi és a konferencia-kapacitásunk aránytalanul magasabb. A rendezvényekre érkezők több szállást igényelnének, ezeket a vendégeket jelenleg a környéken kell elszállásolnunk. Egy 400 négyzetméteres korszerű wellness-rész is tartozik majd ehhez az új szárnyhoz, nagy beltéri medencével, szaunavilággal, tepidáriummal, finn- és infra szaunával, merülőmedencével, élményzuhanyokkal. Emellett masszázshelyiségeket, sóbarlangot és egy nagyobb konditermet is kialakítunk. De ezek egyelőre középtávú tervek. Azt hiszem, még két-három évnek el kell telni, hogy magához térjen a gazdaság.

Meg fog jelenni a wellness szó is a szálloda nevében?

Ha az új szárnyat sikerül megépíteni, el fogunk gondolkodni azon is, hogy a Geréby Kúria Hotel és Lovasudvar név is megújuljon. Bár a válság ellensúlyozására nemrég történt egy arculatváltás. Úgy gondoljuk, hogy tetszetős és sikeres, amit létrehoztunk, de még kell egy kis kifutás, hogy az új arculat meghozza az eredményét. Én mindenképpen azt gondolom, hogy a ház sokkal vonzóbb lett, mint korábban volt. El kell jönni kipróbálni. Mindenesetre mi igyekszünk az idelátogató vendégek gondolatait is kitalálni...

-vp-