x

Hírek , beszámolók, úti cél ajánlók

Az éttermek trükkjei

Feltöltve: 2007-09-21

Gondolt már valaha arra, hogy nem véletlenül van az étlap közepén a homáros tagliatelle, és annak is oka van, hogy egyre több éttermben kínálnak falatnyi desszerteket?

A profi séfeknek ugyanis számos trükkjük van arra, hogy növeljék a vendégő bevételét. A deluxe.hu összeszedett párat.

A nagy összegű számla okait a fogyasztók sokszor észre sem veszik, az étlap-pszichológia titkos tudományáról a legtöbben nem is hallottak. Az étlap összeállítója tisztában van azzal, hogy amikor a vendég kinyitja azt, először a jobb oldal tetejére téved a tekinte. Ezért oda helyezi azokat a fogásokat, melyek a legnagyobb hasznot hozzák az étteremnek, hogy ezekből fogyjon a legtöbb.

A vendég szeme később középre vándorol, ezért ide a legdrágább fogások szoktak kerülni. Nem abból a célból, hogy ezeket rendeljék, inkább azért, hogy a visszariadó vendégek a fölötte és alatta lévő tételek közül rendeljenek: azokból, melyek alacsonyabb áruk ellenére a legnagyobb profitot hozzák a vendéglőnek.

Az étel élvezeti cikk, ezért a brandeket ezen a téren is keresik a fogyasztók. Egy amerikai kávérajongó bármikor hajlandó négy dollárt, azaz körülbelül 700 forintot fizetni egy Starbucks kávéért, holott kaphatna már 50 centért is ugyanolyat.

A klasszikus, "nálunk minden 99 forint" trükk csak olcsóbb tételeknél működik. Egy kávét érdemes 199 forintra árazni, de egy főételért kár a kerek összeg helyett 2999 forintot kérni - 2800-at viszont már ajánlott.
Sőt, mióta jobban odafigyelünk arra, hogy ne fogyasszunk túl kiadós ételeket, sok helyen kínálnak falatnyi desszerteket. Ezek nem olcsóbbak, sokszor a kalória sem kevesebb bennük, de szívesebben rendelik őket a "tudatos vásárlók".

deluxe.hu


Telefon: (+36) 30 985 8991
hétfő-péntek 9-17 óráig
E-mail: info@utisugo.hu