x

A legnépszerűbb úti célok listája

Hírek , beszámolók, úti cél ajánlók

A legnépszerűbb úti célok listája

Feltöltve: 2017-09-27

Megjelent a legnépszerűbb úti célok listája. Budapest az ötödik helyen szerepel a legdinamikusabban bővülő európai célállomások listáján.

Idén is Bangkok, London és Párizs lett dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a Mastercard a külföldi látogatók száma és költései alapján állít össze évről évre, most már közel egy évtizede. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett, megelőzve például Moszkvát és Berlint.

A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2017. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni, hogy az emberek miért utaznak, és mire költenek útjuk során a világot járva.

A Top 10 célállomás
A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel.

Nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban A 2017-es évre várt növekedés
Bangkok 19.41 millió látogató 4.0%
London 19.06 millió látogató 5.0%
Párizs 15.45 millió látogató 4.4%
Dubai 14.87 millió látogató 7.7%
Szingapúr 13.11 millió látogató 2.6%
New York 12.70 millió látogató (-2.4%)
Szöul 12.39 millió látogató 0.4%
Kuala Lumpur 11.28 millió látogató 7.2%
Tokió 11.15 millió látogató 12.2%
Isztambul 9.16 millió látogató 0.9%

A jövő célállomásai
A nemzetközi látogatók számának növekedése szintén meghaladta a GDP növekedését, 2009 óta 55,2%-kal. A Top 10 város és a Top 10 legnagyobb mértékben bővülő célállomás közti különbségből továbbra is jól látszik, hogy a jövőben nőhet az ázsiai- és csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet jelentősége a legkedveltebb úticélok listáján.

Látogatók számának növekedése 2009-2016
Oszaka 24.0%
Csengtu 22.7%
Colombo 20.3%
Abu Dhabi 18.9%
Jakarta 18.2%
Tokió 17.7%
Hanoi 16.4%
Rijád 15.9%
Lima 15.2%
Tajpej 14.5%

Hova utaznak, és mire költenek szívesen az emberek?
A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2%-a vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4%) üzleti célból érkezik.

A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:
• Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre költenek a legnagyobb arányban
• Vásárlásra a legtöbbet Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) fordítanak
• A szállás Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) kerülhet a legtöbbe
• Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.

Budapestre pihenni jönnek a turisták

Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2% a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8%-os növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között. Az éves növekedési rátánk 8,6%, mellyel megelőztük többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is.

Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb - a legtöbb vendég júliusban és augusztusban érkezik. Ők a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1%), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2%) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23%), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2%-ot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8%-ot fordítottak az ide látogatók.