A vegetáriánus étrend kapcsolatban áll a szívbetegség, a diabetes, a magas vérnyomás és más, az elhízáshoz köthető életveszélyes rendellenességek alacsonyabb százalékos előfordulásával, írják a kutatás szerzői.
A tanulmány megállapítja, hogy mind a nőkre, mind a férfiakra vonatkoztatva igaz az, hogy a húst nem fogyasztók testsúlya átlagosan 3-20 százalékkal alacsonyabb.
A táplálkozástudományi szakfolyóiratban, a Nutrition Reviews-ban megjelent 87 korábbi tanulmány áttekintéséből kiderült, hogy a zsírszegény vegetáriánus étrend heti körülbelül fél kilogramm fogyást eredményez, még akkor is, ha valaki nem mozog többet, vagy nem korlátozza az elfogyasztott étel adagját, kalória- vagy szénhidrát-tartalmát.
– Az emberek korlátlan mennyiségben fogyaszthatnak rostban gazdag ételeket, mint a gyümölcs vagy a zöldség és a magvak, és ezzel úgy érhető el az egészséges testsúly, hogy közben nincs éhségérzet – írja a tanulmány szerzője.
Food Consumer



