x

Testünk téli karbantartása

A tél közepétől szervezetünk egyre jobban kimerül, a nyáron összeszedett tartalékokat lassan feléljük. A stresszes életmód ráadásul fel is gyorsítja ezt a folyamatot, ezért jobb, ha minden fronton támadásba lendülünk, hogy megelőzzük a fáradtságot, lehangoltságot, rosszabb esetben a betegséget.

Mozgás, mozgás!

Minden mozog, ami élő. Ezt az egyszerű dolgot elméletben mindenki tudja, mégis nagyon nehezen akaródzik felkelni a sötét téli reggeleken. De mint tudjuk, minden szokás dolga.
Képzeljük el, milyen kellemes érzés fogja elárasztani testünket, ha reggel egy jót tornázunk, konditerembe megyünk, esetleg kocogunk a friss levegőn. Egész más munkába menni, ha átmozgatjuk minden porcikánkat. Ha legalább két hétig mindennap képesek vagyunk korábban felkelni, a dolog automatikussá válik, és már nem fog tiltakozni a szervezetünk. Egész napra biztosított lesz a fittség és a kellemes közérzet.

Fürdők

Akinek több ideje van, az ellátogathat valamelyik fürdőbe is. Nemcsak a szabadságunk idején lehet wellness-szolgáltatásokkal kényeztetni magunkat, a hétköznapokban is adott a lehetőség egy jó úszásra, gyógyfürdőzésre, szaunázásra.
Budapest különösen kedvező helyzetben van, rengeteg lehetőség közül választhatunk. Aki rendszeresen jár, kedvezményes bérletet is válthat, és sok helyen a konditerem használata is benne foglaltatik a belépő árában.

Masszázságy

Az ülő életmód, a 21. századi ember viszonylagos mozgásszegény életmódja sok egészségi probléma forrása. A keleti orvoslás szerint a problémák fő gyökerét a gerinc környékén kell keresni. A rossz tartás miatt a gerincoszlop mellett futó idegpályákat fokozott terhelés éri, az ideggyökök nyomás alá kerülnek, és a szervezet csak korlátozottan képes ellátni az egyes szervek gyógyítását, karbantartását.
A masszázs sok esetben segít, de van, amikor erőteljesebb megoldásra van szükségünk. A jádeköves masszázságy több fronton „támad”. Görgői segítségével segít helyreállítani a rossz tartást, infravörös- és héliumlámpái pedig akupresszúrás kezelés révén serkentik a szervezetet az öngyógyításra. A lámpák hatására a szervezetben D-vitamin képződik, ugyanúgy, mint a napozás során. A D-vitaminról pedig köztudott, hogy az immunrendszer működéséhez elengedhetetlen. Ráadásul segíti a kalcium beépülését a csontokba, ami főleg idősebb korban segít megtartani egészségünket, sőt gyógyítani is. Budapesten és az egész országban több helyen vannak olyan ingyenes bemutatótermek, ahol ezeket a masszázságyakat ingyenesen, és korlátlan alkalommal ki lehet próbálni. Mindenképpen tájékozódjunk, mielőtt vásárolunk! Az olcsó, koppintott termék sokszor megbosszulja magát, és többet ártunk vele magunknak, mint amennyit használunk!

Fénykúra

Már beszéltünk a nap áldásos hatásáról. A téli rosszkedv, lehangoltság, depresszió egyik kiváltó oka a tartós fényhiány. A borongós téli napok hosszú sora még azokat is befordulttá teszi, akik egyébként vidám alaptermészetűek. Jól jöhet ilyenkor egy kis fénykúra.
Több helyen létezik ilyen szolgáltatás, de vásárolni is lehet olyan lámpákat, amelyek polarizált fényükkel jó hatással vannak egészségünkre. Aki nem akar több tízezer forintot költeni egy ilyen lámpára, az egy erősebb fényű asztali lámpával is kísérletezhet. Napi öt-tíz percig legalább érdemes világítani az arcot (természetesen becsukott szemmel), mintegy harminc-negyven centiméter távolságból. A kellemes sárga fény átszűrődik a szemhéjunkon, és a nyári napozás emlékét idézi. Érdemes megpróbálni.

Táplálkozás

Aki előre gondoskodott szervezete tartalékairól, az nyáron rengeteg gyümölcsöt és zöldséget fogyasztott. Ilyenkor sajnos nem vagyunk elkényeztetve friss áruval a piacon, de sokkal jobb a helyzet, mint néhány évtizede.
A friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás mellett befőtteket is fogyaszthatunk, lehetőleg minél alacsonyabb cukortartalmúakat válasszunk. A sárgabarack-befőtt például kitűnő egészségmegőrző eledel. A paradicsom és paprika, a brokkoli, a karfiol, a cékla, a répa mellett nagyon egészséges az alma fogyasztása, ezt bármikor beszerezhetjük. Az állati eredetű táplálékok közül nagyon ajánlatos minél több tengeri halat és tőkehalmáj-olajat fogyasztani. A bőséges reggelit közepes mennyiségű ebéd kövesse, és este már csak módjával vacsorázzunk. Az elhízás egyik fő oka a mozgásszegény életmód mellett az esti túlzott mértékű étkezés. A szerény vacsorához inkább igyunk meg napi egy-két deci jó minőségű vörösbort.

Vitaminok

Vitaminbevitel kérdésében erősen megoszlanak a vélemények... Egy biztos, hogy a C-vitamin rendkívül fontos. Ha nem fogyasztunk elég paprikát és más magas C-vitamin tartalmú zöldséget, akkor érdemes a téli hónapok alatt vitaminkészítménnyel pótolni a hiányt. Akik rendszeresen a pohár fenekére néznek, azoknak a B-vitamin beviteléről is érdemes elgondolkodni.
A különféle nyomelemek is nélkülözhetetlenek a szervezet helyes működéséhez, ma már hungarikumnak számít Béres József legendás készítménye, ami nagyon hatékony immunrendszer-karbantartó. Nagyon fontos a folyadékbevitel, napi két-három liter egyáltalán nem számít túlzásnak. Sokan azért nem isznak eleget, mert a munkahelyen vagy utazás közben nem tudják vagy nem akarják megoldani a mellékhelyiség gyakori látogatását. Pedig a sok folyadék segít a méreganyagok eltávolításában a szervezetből, megakadályozhatja a vesekő-képződést, és a kiszáradt bőr is meghálálja, ha elegendő folyadék-utánpótlást kap.

Relax

A napi munka után legalább félórára mindenkinek szüksége lenne, hogy teste megpihenjen és csak önmagával foglalkozzon. A teljes csend a legjobb. Ilyenkor kapcsoljuk ki a napi gondokat, lazítsuk el izmainkat, száműzzük a káros gondolatainkat, és minden haragot, gyűlölködést engedjünk el.
Idézzük fel magunkban vágyainkat, terveinket, és szeretteinknek is küldhetünk néhány szeretteljes gondolatot. Nagyon fontos, hogy nézzünk szembe félelmeinkkel, és tudatosítsuk magunkban, hogy ezeknek több mint kilencven százaléka teljesen alaptalan. Ha rendszeresen karbantartjuk testünket és lelkünket, akkor megőrizhetjük a legfontosabbat, ami az életünkhöz szükséges: az egészségünket...

-vp-
  • 

Telefon: (+36) 1 255 2200
hétfő-péntek 9-17 óráig
E-mail: info@utisugo.hu